Patagonia je spoločnosť založená v roku 1973 zaoberajúca sa outdoorovým oblečením. V dnešnej dobe sa snaží využiť vlastné zdroje - podnikanie, investície, hlas a predstavivosť - na ovplyvnenie zmien potrebných na ochranu našej planéty. Patagonia je medzinárodne uznávaná za svoj záväzok ku kvalite produktov a ekologickému aktivizmu a prispieva viac ako 145 miliónmi dolárov v grantoch a vecných daroch tisícom ekologických skupín po celom svete.
Yvon Chouinard, zakladateľ značky Patagonia, začal ako horolezec v roku 1953 ako 14-ročný člen klubu sokoliarov v južnej Kalifornii. Jeden z dospelých vodcov, Don Prentice, učil chlapcov ako zlaňovať dole z útesov do sokolích veží. Táto jednoduchá lekcia podnietila v Yvonovi celoživotnú lásku k lezeniu po skalách. V roku 1957 šiel Yvon na vrakovisko a kúpil si použitú uhoľnú kováreň, nákovu a nejaké kliešte a kladivá a začal sa učiť kováčom. Vyrobil si svoje prvé skoby zo starej kombajnovej čepele a vyskúšal ich na raných výstupoch na Lost Arrow Chimney a na severnej stene Sentinel Rock v Yosemite.
Povesť sa rozšírila a čoskoro všetci priatelia museli mať Chouinardove skoby z chróm-molybdénovej ocele. Než sa nadal, začal podnikať. Dokázal vykovať dve skoby za hodinu a predať ich za 1,5 dolára. V roku 1965 uzavrel Yvon partnerstvo s Tomom Frostom a založili Chouinard Equipment. Počas deviatich rokov, kedy boli Frost a Chouinard partnermi, prepracovali a vylepšili takmer každé lezecké náradie, aby bolo odolnejšie, ľahšie, jednoduchšie a funkčnejšie. Do roku 1970 sa Chouinard Equipment stal najväčším dodávateľom horolezeckého hardvéru v Spojených štátoch.
Spoločnosť rástla a predaj oblečenia začala vnímať ako spôsob, ako podporiť okrajovo ziskový obchod s hardvérom. V čase, keď sa celá horolezecká komunita spoliehala na tradičné, vlhkosť pohlcujúce vrstvy bavlny, vlny a páperia, firma hľadala inšpiráciu a ochranu inde.
Vďaka inovatívnemu prístupu začala značka Patagonia rásť raketovým tempom a v mnohých ohľadoch dokázala udržať kultúrne hodnoty, čo sa jej darí dodnes.