Rýdzo česká firma HIKO je popredným výrobcom kompletného vybavenia pre vodákov. Na trh dodávajú plávacie vesty, vodácke oblečenie, neoprénové obleky, vodácke topánky, lode a pádla. Nielen to. Tiež svoju neutíchajúci lásku k vodným športom.
"Začalo to nenápadne - tým, že sa vo vtedajšom Československu nedala kúpiť kvalitné vodácka výbava. Dohovorila som sa s kamarátkou - kajakárky z USA, ktorá tam mala firmu na plaváčiky, že mi pošle materiál, a ja to skúsim ušiť tu, "spomína Marcela Hilgertová na zrod firmy HIKO. "Vždy po večeri sme uspali deti, zložili obrus zo stola, na ktorom boli naznačené dĺžky popruhov a gúm, a pustili sa s manželom do práce," opisuje začiatky u šijacieho stroja v kuchyni pražského panelákového bytu.
Od šijacieho stroja v kuchyni dospela firma až do "vlastného", súčasného sídla na Jílovišti. Tu je nielen predajňa so vzorkovňu, ale aj výrobné dielne a sklad. Výroba postupne rástla od prvej plávacie vesty až k niekoľkým stovkám produktov, od vybavenia na divokú vodu k tomu pre vodné športy a vodné záchranárov.
Na chodu firmy sa v súčasnosti podieľa vyše 40 zamestnancov.
Ako vlastne vznikol názov rodinnej firmy, ktorá funguje už štvrť storočia? História siaha do polovice minulého storočia, kedy sa otcovia Ivana a Marcely - Luboš Hilgert a Zdeněk Košťál, stretli v reprezentačnom družstve bývalej ČSR ako pretekári v slalome na divokej vode. Tí naučili svoje deti milovať vodu a šport. A z prvých slabík ich priezvisko vznikol názov HIKO.
Do práce v rodinnom podniku sa postupne zapájajú aj ďalší členovia vodáckeho klanu - Luboš Hilgert (prostredný) a Štěpánka Hilgertová, najprv kajakárskej pár, potom známa dvojica tréner-zverenkyne. Dvojnásobná olympijská víťazka Štěpánka Hilgertová je dnes ambassadorkou firmy, podieľa sa na prácu s webom a sociálnymi sieťami a čiastočne zodpovedá za HIKO test team. A nezaháľa ani najmladšej generácie, ktorá sa venuje, každý podľa svojich schopností, oblasti IT, dizajnu, marketingu a prezentáciu značky.
Česká výroba, český vývoj a český dizajn si úspešne nachádza cestu k zákazníkom. Aj vďaka tomu sa firma stala jedným z najznámejších svetových výrobcov vo svojom odbore. Pri vývoji všetkých výrobkov čerpajú zo skúseností ako vlastných, tak i HIKO test tímu, zloženého zo špičkových jazdcov rôznych vodáckych disciplín. Sledujú najnovšie trendy ako v oblasti nových materiálov, tak nových technológií. Od samého začiatku sa riadi filozofiou, že len to najlepšie je dosť dobré.
Snaží sa poskytnúť čo najlepší tovar tak, aby vybavenie značky HIKO umocnilo vaše jedinečné zážitky na vode.